Argentinie, Uruguay en een stukje Brazilie... - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Stijn Isabelle - WaarBenJij.nu Argentinie, Uruguay en een stukje Brazilie... - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Stijn Isabelle - WaarBenJij.nu

Argentinie, Uruguay en een stukje Brazilie...

Door: Stijn en Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Stijn

21 Maart 2012 | Argentinië, Puerto Iguazú

Lieve allemaal,

als ik dit schrijf moet ik me eerst weer gaan bedenken wat we ook al weer allemaal hebben gedaan. De dagen vliegen voorbij. Vorige week rond deze tijd hingen Stijn en ik ergens boven in de lucht, want toen zijn we pas vertrokken.

We waren gebleven bij de plannen om naar een voetbal wedstijd te gaan. En hoe graag we ook wilden gaan, het is ons niet gelukt. We hebben het internet afgezocht en naar gebouwen gezocht waar mogelijk een kaartjes verkooppunt zou zijn... maar helaas het was ons niet gegund.
Hierdoor begon zaterdag een beetje met een domper. Voor het eerst lukt iets niet wat we allebei heel graag wilden (eerst hadden we nog het plan te doen alsof we wel waren geweest maar dat we gewoon geen foto´s konden maken omdat het wordt afgeraden daar foto´s te maken omdat de camera dan gestolen zou worden). Maar we moesten iets doen die zaterdag, dus opzoek om fietsen te lenen en door de stad te gaan crossen (dat leek ons een kleine zelfmoordpoging, maar zoals echte Nederlanders die horen dat je kunt fietsen, op oranje fietsen nog wel, dan doe je dat!). We komen, na lang zoeken (waarbij we op het punt stonden het fietsen te laten zitten) bij het verhuurbedrijf aan. Daar begint net een tour met gids en wij sluiten ons aan. We hebben hierdoor een leuke fietstocht waarbij veel dingen over de stad wordt verteld. We zien allemaal mooie dingen en ook het station van Bocajuniors! Dat dan wel :D! Het is wel een lange dag, het is namelijk onwijs heet en we fietsen de hele dag pal in de zon! Dus blij als we terug zijn in het hostel.

Terug in het hostel worden we mee gevraagd om naar tangomuziek te luisteren. Super natuurlijk dus wij gaan mee. De eerste keer de stad in ´s nachts, lijkt misschien suf maar met zijn tweeen de stad in ´s nacht voelt niet heel veilig. We gaan met de metro en we zijn meteen slachtoffer van de mosterdtruc. Dan wordt er mosterd op je rugzak gespoten en wordt je verteld dat je mosterd op je tas hebt en als je het wilt schoonmaken beroven ze je van je tas. Natuurlijk had ik de tas op en zat ik helemaal onder de mosterd. Maar Stijn had door wat er gebeurde (in het begin wist ik helemaal niet dat ik mosted op me had en dacht ik dat een leuke man met Stijn aan het flirten was) maar omdat we doorliepen is er niets gebeurd. Wel vonden we het rot, omdat het zo duidelijk wordt dat trucs waar iedereen je voor waarschuwt ook echt waar zijn. Maar goed, de avond was echt top. De muziek was geweldig, kippenvel! Daarna door naar een buurthuis waar allenmaal Argentijnen waren die allemaal aan het tangodansen waren, hoe geweldig! Uiteindelijk lekker naar het hostel.

Zondag zijn we naar Tigre geweest, de delta van Buenos Aires. Erg gezellig en heerlijk genoten maar Stijn en ik hadden er wel iets meer van verwacht. We hadden veel natuur verwacht, maar overal waren huizen gebouwd. Erg mooi, ik zou er zo een huis willen hebben maar voor ons viel het tegen.

Voor maandag stond Colonia Del Sacramento op de plannen. Maar omdat we zondag op internet er achter waren gekomen dat je eigenlijk al een paar dagen van te voren kaartjes had moeten kopen, liepen we naar de haven met het idee dat het niet zou gaan lukken. Tijdens de wandeling kwamen we een Nederlander, tja die zitten echt overal op de wereld, tegen die ook richting de haven liep om een kaartje te kopen alleen wilde hij donderdag gaan.
Aan de kassa bleek dat we wel konden en we vroegen of Rene vandaag met ons mee wilde gaan. Wat we hadden echt een klik met Rene. Dat zag hij wel zitten. Helaas bij het betalen bleek dat het eigenlijk veel te duur was. Maar rene zei ´geen vragen stellen maar we gaan´. Gewoon doen was zijn motto, dus hij heeft gewoon onze kaartjes voor een deel betaald! Echt een kadotje! We zijn uiteindelijk gegaan op de boot naar Uruguay (daar ligt Colonia) en hebben een top dag gehad met zijn drieen. We hebben heerlijk geluncht en genoten van de gezelligheid. De stad was onbeschrijfelijk mooi. Het was alsof de tijd hier heeft stil gestaan, en de rust in vergelijking met de drukte van Buenos Aires. Waar, zoals de trotter het zo leuk zegt, nog een aantal rammelkarren hier hun laatste dagen slijten en van wie de carriere al voor het midden van de 20ste eeuw begonnen is. Aan het einde van de dag sloeg het weer om, onweer en tropische regenbuien! Heerlijk na een super warme dag. Het was al voorspeld dus ik had mijn poncho natuurlijk wel bij me (ik ben een beetje de weer vrouw) en Stijn, die in totaal drie poncho´s bij zich heeft had ten midden van de tropische regen storm natuurlijk niets bij zich, haha! Gelukkig uiteindelijk wel goed thuis gekomen, de boot heeft het weer gelukkig getrotseerd en Stijn (die niet zo was boten houdt) heeft de hele terugreis liggen pitten, top! Uiteindelijk nog een lekker broodje (choripan) op straat gehaald en terug gegaan naar het hostel.

De volgende dag regende het in Buenos Aires, perfect want dit was de dag van ons vertrek. We hebben tassen gepakt, doei gezegd van iedereen in het hostel en zijn in de bus gestap voor een 20 uur lange toch naar Iguazu. Dat viel ons heel erg mee, eigenlijk wel lekker voor zo´n tijd niets anders doen dan muziek luisteren en naar buiten kijken. Het landschap buiten was niet heel speciaal maar het is wel heel erg uitgestrekt. Bijna nergens zie je iets anders dan natuur. Soms hier en daar een huis met daarnaast een auto die wacht op de tijd dat hij tot de grond gelijk is geroest. We hebben redelijk goed geslapen en toen we wakker werden. waren we in een hele andere wereld. Niet meer in Spanje maar ineens echt op reis. Een land dat helemaal rood is omdat de aarde helemaal rood is. Overal kleine huisjes gekleurd in blauw, rood, roze en geel. Waar mensen buiten zitten en bezig zijn met hun dagelijkse dingen.

We zijn aangekomen in Iguazu en hebben de tassen gedropt in ons hostel. Daarna meteen door naar Brazillie... (doen we ook even, haha). Daar hebben we de watervallen bekeken, wat echt geweldig indrukwekend was. Foto´s komen er zeker aan.

Ik ga nu stoppen, het verhaal is al weer veel te lang, en wij gaan zo lekker slapen. Morgen vroeg op, om de watervallen aan Argentijnse kant te belijken wat, volgens vele, nog veel vetter is! Ben benieuwd!!

Hele dike kussen van ons! XXX


  • 22 Maart 2012 - 06:06

    Ellen:

    Schatjes! Wat heerlijk om te lezen weer. Ben heel erg benieuwd naar de foto's. En ja hoor, ook nog ff heen en weer naar Brazilië! ;) Genieten!!! Maar pff, die mosterdtruc.. gelukkig zijn jullie gewoon doorgelopen! Ook hier in Mexico komt de criminaliteit soms toch net iets te dichtbij. Toch jammer eh! Take care! Kus

  • 22 Maart 2012 - 06:13

    Saskia:

    Ha Isa en Stijn,
    Heerlijk om zo mee te reizen met jullie.
    Geniet en take care.
    Groetjes

  • 22 Maart 2012 - 06:15

    Saskia:

    Ha Isa en Stijn,
    Heerlijk om zo mee te reizen met jullie.
    Geniet en take care.
    Groetjes

  • 22 Maart 2012 - 06:16

    Saskia:

    Dacht dat ik de eerste was. Is Ellen me voor!

  • 22 Maart 2012 - 06:34

    Roos:

    Ooh een leuk verhaal! En een goede tip van de mosterdtruc! Gewoon doorlopen! Haha! Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen, nu t reizen echt is begonnen:) heel veel plezier! Dikke kus

  • 22 Maart 2012 - 07:37

    Inge Guffens:

    Klinkt als een zaligheid, alles wat jullie meemaken. Inclusief dat mosterdverhaal. Je moet alles een keer meegemaakt hebben. Toch?
    Geniet ze. Ik geniet en reis in gedachten met volle teugen mee.

    Inge

  • 22 Maart 2012 - 07:43

    Stan:

    Super weer :D Ik word helemaal enthousiast van de verhalen. Colonia lijkt me ook erg mooi, altijd al naar toe gewild. Kom maar op met die foto's! Woehoe

  • 22 Maart 2012 - 08:41

    Mariab:

    dag allebei!
    wat een prachtverhaal weer. Die mosterdtruc is al erg oud, doen ze nog steeds dus..... wel een viezigheid toch?!
    Ik hoop dat jullie nog veel mooie avonturen tegemoet gaan en wens jullie veel plezier en lol samen!
    Lieve groet,
    Maria

  • 22 Maart 2012 - 09:10

    Brigitte:

    Tropische regen, tangomuziek, blauwe, rode, roze, en gele huizen....klinkt allemaal erg goed.
    Veel plezier daar !

  • 22 Maart 2012 - 11:40

    Gertie:

    en nog naar het drielandenpunt en naar de markt in ciudad Paraguay!

  • 22 Maart 2012 - 15:52

    Ben:

    Getver.... moeten jullie ook nog naar zo'n domme waterval.....

  • 22 Maart 2012 - 18:19

    Miep:

    weer zo,n goed en uitgebreid verslag van onze correspondente uit Zuid-amerika !!!! hier ligt toekomst voor jou !!!! ik bewonder het dat je de energie op kunt brengen om na zulke lange dagen nog zóveel te schrijven....Ik herken de route een beetje omdat ik die samen met jou in het boek heb zitten bekijken, leuk hoor !!!! Ik had jouw verslag helemaal niet gekregen, sta kennelijk niet op jouw lijstje, maar Inge vertelde me er van, en die heeft de link gemaakt naar het eerste verslag...

  • 22 Maart 2012 - 18:22

    Miep:

    en zodoende kan ik het ; toch lezen en herlezen. wederom; jaloers-makend!!! Reis net zo heerlijk door...Groeten aan stijn kusje miep.

  • 22 Maart 2012 - 19:44

    Jeroen:

    Hai,

    Jullie hebben echt een hele vette reis geboekt!!

    Goed om te horen dat jullie het samen zo leuk hebben, en met anderen.

    Geniet van alles.

    X Jeroen

  • 22 Maart 2012 - 22:13

    Moon:

    Jullie hebben het goed samen!!gezellig en leuk verslag!!! Super!
    Geniet nog van al dat moois!!
    Adios!!

  • 23 Maart 2012 - 05:01

    Maxime:

    Klinkt super!! Echt top dat die hele truc niet heeft gewerkt! Volgens mij ben jij (net als Sjoerd) tegen alle trucjes bestand!
    Ik zou wel liever meer foto's willen zien!!! Haha!!!! Isa, ook bedankt voor je berichtje gisteren, helemaal vanuit daar, heel lief!!!

  • 24 Maart 2012 - 10:08

    Ben:

    Nou Miep, ik zou het niet pikken. Jij niet op het lijstje? Schandalig!

  • 24 Maart 2012 - 19:48

    Tineke:

    Super! Kan me voorstellen dat je goed moet nadenken over wat je allemaal meemaakt. Daarom is het ook zo fijn dat je het nu allemaal opschrijft, dan kan je straks als je weer helemaal opgeslokt bent door het Nederlandse tempo, rustig nalezen wat je allemaal gedaan hebt! Liefs

  • 25 Maart 2012 - 14:43

    Anne:

    Heel blij dat jullie het zo fijn hebben samen! Stiekem erg jaloers... Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Geniet! Liefs!

  • 25 Maart 2012 - 20:23

    Hannah En Uk:

    Jeetje wat ben ik onder de indruk van jullie verhaal. als ik dat zo lees moeten jullie het gevoel hebben dat jullie al tijden weg zijn. wat maak je veel mee he tijdenz zo'n reis, en wat beleef je elke dag intens. even zou ik wel in jullie rugzak willen kruipen om naar de gekleurde huisjes op de rode aarde te kunnen kijken! Geniet geniet en geniet. Kus van ons

  • 27 Maart 2012 - 20:07

    Angela Woestenburg:

    Leuk jullie reisverslag te lezen.
    Jullie maken zo wel wat mee zeg!!
    Maar geniet er van.. Wij blijven op afstand mee genieten. Ciao Angela

  • 28 Maart 2012 - 14:03

    Wim En Miep:

    Hoi globetrotters.
    Leuk om jullie verslag te lezen
    Wat maken jullie veel mee aan de andere kant van de wereld.
    Als ik het goed lees zijn jullie volgens ons van plan om heel zuid-amerika te veroveren gaaf hoor.
    Wat een andere tijd, als toen wij jong waren, wij kwamen niet verder dan spanje, maar daar was niets mis mee genoten wij ook van.
    zie uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes wim en miep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Iguazú

Stijn

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 16596

Voorgaande reizen:

14 Maart 2012 - 14 Mei 2012

Our big trip

Landen bezocht: