Roadtrip!!! - Reisverslag uit La Quiaca, Argentinië van Stijn Isabelle - WaarBenJij.nu Roadtrip!!! - Reisverslag uit La Quiaca, Argentinië van Stijn Isabelle - WaarBenJij.nu

Roadtrip!!!

Door: Stijn en Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Stijn

30 Maart 2012 | Argentinië, La Quiaca

Hola!

Om te beginnen even melden dat we het zo ontzettend leuk vinden dat iedereen zo trouw onze site leest en de reacties zijn echt super. Steeds na een verhaal controleren we constant de site en onze mail bij om de reacties te checken. Super!

Het is weer even geleden dat we iets hebben geschreven, maar jawel we leven nog! We hebben het alleen zo naar ons zin dat we geen tijd hebben om te schrijven. Steeds maken we wel weer plannen en lukt het niet om te schrijven. We hebben zelfs geen tijd om te wassen. Gelukkig zijn we vandaag redelijk vroeg bij een hostel aangekomen, dus zit er als het goed is nu een was voor ons in en deze krijgen we morgen gedroogd weer terug, en dat voor maar 10 ars (2 euro)! Nu moeten jullie niet gaan denken dat Argentinie goedkoop is, want ahh het is echt super duur. Geen lowbuget bestemming. Maar zeker het bezoeken waard. In dit verhaal ga ik weer vertellen waarom dit de moeite waard is, en als jullie ons niet geloven... Stijn en ik zijn een Stijn-en-isa-op-reis-film aan het maken waar we alle top ervaringen voor jullie opnemen! Zelf denken wij dat we de nieuwe Chris Zegers en Floortje Dessing worden, hihi!

Goed even terug naar onze avonturen. We waren gebleven bij het bezoek aan de Iguazu watervallen. De watervallen aan de Braziliaanse kant waren top, de dag daarna stond Argentinie op het programma. Maar de donder tijdens het ontbijt kondigde een dag van tropische regenbuien aan. Shit! We hebben toen maar besloten een verplichte rust dag in te lassen. Heerlijk een dag bij het hostel hangen, lezen, mailen en schrijven. Een bij-kom dagje, na de drukke reis dagen. Het klinkt misschien stom, vooral voor diegene die nog nooit hebben gereist, maar reizen is echt vermoeiend.

Gelukkig werd onze verplichte rust dag beloont met de volgende dag een blauwe lucht en heerlijke zonnenschijn! Genietend op naar de watervallen aan Agrentijnse kant. Deze waren echt te gek! Zo ontzettend mooi. Het is nauwelijks te geloven dat dit echt is. De liters die naar beneden vallen is echt ongelofelijk. En het geluid van de watervallen in combi met de zon maakte het super. Overal vlogen vlinders, die steeds op iedereen gingen zitten. Wij hebben bijna de hele tijd rond gelopen met onze handen uitgestrekt als een soort van landingsbaan voor de vlinders zodat ze toch ook maar bij ons gingen zitten. Uiteindelijk werden we onverwachts beloond! Ook hebben we schildpadden en een heleboel andere beesten gezien. Verder hebben we een hele leuke dag gehad met een duits meisje uit ons hostel. Daar zijn we de hele dag mee opgetrokken, super gezellig!

De dag daarna hebben we Iguazu verlaten en zijn we naar Posadas gegaan. Onderweg hebben we een tussen stop gemaakt in San Ignacio om de jezuitenmissies te bekijken. Erg gaaf! Daarna de bus door naar Posadas waar we die nacht zouden blijven slapen. Om lekker lowbuget te blijven pakken we de bus ipv de taxi. Wat een avontuur... iedereen die ons aan kijkt als we bepakt en bezakt de lokale bus in stappen. En wij die natuurlijk harstikke geen idee hebben waar we moeten uitstappen, top lowbuget reizen... Maar naar 100 blokken te hebben gelopen komen we eindelijk aan in het hostel in Posadas. Waar we een kamer nemen en blijkt dat in heel de stad geen water is, en juist op dat moment zit Stijn lekker aan de diaree! Top timing!
Zonder water is koken ook een avontuur, daar komen we snel genoeg achter. We lopen met een Nederlands stel, Amanda en Niels, naar de supermarkt. Daar besluiten we pizza te maken omdat we alleen de oven kunnen gebruiken. Met Amanda en Niels hebben we een klik en we eten samen. Erg gezellig met die twee. Zij nodigen ons uit mee te gaan stappen. Natuurlijk zijn we dood maar klinkt goed dus gaan we mee. Een dupstepfeest zegt Niels. Nou harstikke geen dupstep feest, we zijn gewoon dik aan het partycrashen. Want in plaats van dat we het dupstepfeest binnen komen, lopen we per ongelijk het verjaardagsfeest van een Agerntijn binnen die zijn 26ste verjaardag vierd, awkward!! Maar er worden ons meteen honderd drankjes aan geboden en we mogelijk gewoon blijven. Super leuk! Na het feest, gaan we met de Argentijnen van de verjaardag naar een hippe bar. Daar hebben we een hele leuke avond waar we weer eens onze dansmoves kunnen showen, hihi!

De volgende dag halen we Niels en Amanda over om met ons mee te gaan naar Salta. Dat doen ze, dus om 16.00 pakken we met zijn vieren de bus naar Salta, waar we ons installeren voor een busreis van 19 uur. Maar gelukkig lekker brak en moe slapen we de hele weg. Tijdens het eten in de bus (ja je krijgt eten en er was zelfs een stewardess) viel ik steeds weer in slaap.
Ik wordt wakker omdat de stewardess mij wakker schud. Ik heb zo het idee dat ze al een kwartier aan het proberen was mij wakker te maken (of ik ook thee wil??). In Salta aangekomen beseffen we dat we allemaal geen hostel hebben uitgezocht. Tja daar hebben we ook gewoon geen tijd voor gehad, haha, we waren te druk aan het slapen. We gaan koffie drinken en kiezen een hostel. Daarna de stad in, lekker lunchen. De stad is leuk, en het weer is prima. We hebben een grote bbq gezien in het hostel dus dat wordt bbq vanavond! We kopen heerlijk in, maar dan begint het natuurlijk hartstikke te regenen (ook heel fijn dat het hostel waterdicht is!!). Helaas! Wel lekker gegeten maar nu vlees uit de pan...

De dag daarna huren we een auto voor drie dagen met zijn vieren. Roadtrip!!! We gaan de omgeving, die prachtig moet zijn verkennen met de auto. En ja, het is echt prachtig!! Rode bergen door de rode aarde, een oude verroeste brug, een rivier. Op het ene moment rijden we door bijna oerwoud en daarna door een soort van woestijn. Zo bijzonder. We bezoeken een páar kloven die tussen de bergen zijn gevormd. Op handen en voeten naar boven.
We eindigen onze eerste dag in Cafayate, een onwijs mooi dorp waar we die avond wel echt bbqen met de kolen die we de dag daarvoor in Salta hebben gekocht...
De tweede dag rijden we voor ons gevoel over de maan. Alleen maar offroad, geen verharde weg en hele bijzondere rost formaties. Overal cactussen. Ook ik ga hier heel even achter het stuur zitten, ik kan de verleiding niet weerstaan. Steeds door kleine rivertjes rijden en heuvel op en af. De sfeer is top en we zien prachtige beelden. Laat, als het al donker is, komen we weer aan in Salta. Daar slapen we.
Dag drie rijden we naar het noorden, weer die bijzondere bergen met kleuren van rood tot groen en ergens dan weer wat geel of blauw. We rijden naar de zoutvlakte van Argentinie, een voorproefje voor de zoutvlakte van Bolivia. Die nacht slapen we in Tilcara. We komen steeds dichter in de buurt bij Bolivia en dat merk je. In Tilcara heb je het gevoel dat het spaans aandoende Buones Aires heel ver weg ligt. De gezichten van mensen zijn veranderd. Je ziet dat er indiaans bloed door deze aderen loopt. De mensen hebben een donkere huid en dragen gekleurde doeken. De huizen zijn allemaal met leem afgestreken en de straatjes zijn smal. Overal lopen straat honden, en zijn kraampjes waar fruit of hapjes worden verkocht. Omdat we een auto hebben gehuurd is het zonde hier langer te blijven, maar dat zou zeker de moeite waard zijn geweest.
De laatse dag van onze roadtrip breekt aan. Jammer! We moeten om 14.00 de auto inleveren en dan scheiden onze wegen. We hebben 7 super leuke dagen gehad, gelukkig gaan we elkaar zeker nog in Nederland (eten bij Lodewijk, haha) zien. Amanda en Niels gaan hun eigen weg, en wij pakken de bus verder naar La Quiaca, om morgen de grens over te steken naar Boliva. Tijd voor een nieuw land, waar de afgelopen dagen al een klein voorproefje van hebben gekregen. We vinden het ook wel spannend. Wat gaan we daar allemaal beleven? Maar alles gaat steeds al zo goed... Dit gaat ook helemaal goed komen!

Voor diegene die het leuk vinden we hebben een paar fimpjes van ons op youtube gezet.

De eerste drie filmpjes. Een paar behoeven wat uitleg, maar dat komt in Nederland via de liveversie...

Het volgende verhaal komt uit Bolivia... Erg benieuwd!

Heel veel liefs van ons allebei! XXX

• 31 Maart 2012 - 05:44

Roos:

Hey Isa en Sijn! Oh weer een leuk verhaal! Wat een avonturen:) ben benieuwd hoe jullie Bolivia gaan vinden!? Maar zo'n roadtrip lijkt me ook echt gaaf! Ik ga nu de filmpjes bekijken en je mail lezen! Ik mag 15 mei afstuderen voor rechten!! Jeuh! Veel plezier! Dikke kus Roos

• 31 Maart 2012 - 06:45

Kees Hilckmann:

Heel goed van jullie dat je dat allemaal maar doet, best vermoeiend ,maar een enorm avontuur.
    Hou vol en geniet.Kees

• 31 Maart 2012 - 07:47

Ellen:

Schatjes! Wat een top verhaal weer om te lezen, zo.. tijdens m'n ontbijt..Ik heb niet eens in de gaten dat ik alles zo snel naar binnen heb gepropt. haha! Isa, je schrijft zo leuk en levendig! Het lijkt nu echt of we een beetje mee hebben kunnen roadtrippen. En wat super leuk dat jullie op het ene moment door de jungle rijden en een tijdje later door de woestijn. Dat moet toch heel erg bijzonder zijn!
    En natuurlijk gaat jullie verdere reis helemaal goed komen! ;)
    LOVE!

• 31 Maart 2012 - 08:04

MariaB:

dag allebei! Wat een schitterend verhaal weer. Ik vind jullie avonturen heerlijk om te lezen. Af en toe betrap ik me er op dat ik terug in de tijd ga, omdat ik in mijn studententijd ook erg veel gereisd heb. Er waren toen nog geen mogelijkheden om e.e.a. op een site te zetten . dus ik schreef veel. Jullie reis maakt dat ik die oude geschriften weer te voorschijn heb gehaald en ben gaan lezen. Maar jullie trip is wel erg vermoeiend denk ik.
    gelukkig maakt het weer dat jullie af en toe verplicht rust moeten nemen.

Laat je niet kisten door die buien en doe vooral wat jullie willen! Ik kijk nu al weer uit naar het volgende verhaal.
    Lieve groeten,
    maria

• 31 Maart 2012 - 08:53

Rosa:

aaaah klinkt leuk!! Nu ga ik lekker jullie filmpjes kijken! veeeel plezier in bolivia! dikke kus!

• 31 Maart 2012 - 09:39

Brigitte:

Wat een goed idee om filmpjes bij te zetten....zeker met geluid erbij. Zo zeg die watervallen is indrukwekkend! En de zoutvlakte. Nooit zoiets gezien !
    Nou veel plezier daar, het lijkt zo goed te lukken met al dat moois en jullie leuke ontmoetingen.... ik ga hier verder met mijn saai correctiewerk. Kus kus !

• 31 Maart 2012 - 10:14

Opa:

Jullie zijn geweldige natuurfracken,geniet van iedere dag we wachten met veel spanning op het volgende verslag .Veel liefs Opa

• 31 Maart 2012 - 11:24

Moon:

He gasten!!!
    Jullie zijn lekker aan het genieten zo te lezen! Super!! Leuk verhaal!!
    Veel plezier in Bolivia! Hoeveelste stempel wordt dit????
    Liefs XXXX

• 31 Maart 2012 - 11:32

Ben:

Blijf TE jaloers om filmpjes te bekijken.....gggrrrrmmmmpfff.....

• 31 Maart 2012 - 12:23

Marieke :

WAUW!!! Super leuk om jullie verhalen tussen het leren door te lezen & dan te genieten van die mooie filmpjes! Op naar Bolivia!! :)

• 31 Maart 2012 - 12:37

Tineke:

Als ik jullie verhalen lees en de filmpjes bekijk moet ik me inhouden niet direct een ticket te kopen! Super leuk allemaal weer. Goed om ook af en toe (noodgedwongen) een rustdag te nemen, als je zoveel reist dan heb je dat nodig om alles te bevatten!
    Liefs

• 31 Maart 2012 - 12:55

Jeroen:

stijntjeeeeeuuuuhhh!!!!!
    goed bezig die filmpjes. en die chips is beetje kneuzig haha maar wel funny. lekker lachen gaan we snel doen want gaat snelllll. xxx

• 31 Maart 2012 - 12:55

Jeroen:

stijntjeeeeeuuuuhhh!!!!!

• 31 Maart 2012 - 12:57

Eva:

Wat leuk om weer eens te horen hoe jullie het maken en om ook nog eens filmpjes te kunnen zien! Enige nadeel aan de filmpjes, mijn zussie stond er maar heel weinig op :( Wat reizen jullie in een prachtige omgeving. Heel super. Ik vind het ook ontzettend leuk om te merken dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Blijven genieten, maar volgens mij hoeven we dat tegen jullie niet te zeggen!
    Veel kussen

• 31 Maart 2012 - 14:57

Lotje:

Lieve einstein, jaloers op je leventje! Lekker genieten, maar dat kun jij wel! Liefs en kusjes uit nimma

• 31 Maart 2012 - 17:33

Brigitte:

Op you tube, komen jullie films net voor Beyonce !!!!
    Bijzonder!

• 31 Maart 2012 - 18:18

Alwin:

Gaaf om jullie zo te kunnen volgen!
    Geniet en besef wat jullie aan het doen zijn!
    Liefs vanuit Botoga, Colombia.

• 31 Maart 2012 - 20:05

Else:

hé Floortje en Chris,
    Heerlijk om weer wat te horen van jullie. Wat een prachtige trip hebben jullie gemaakt. Met plezier naar jullie kleine "documentaire"gekeken. Blijf ons mee nemen door jullie reisverslagen.
    Ik sla het boek nu open op Bolivia.
    geniet!
    Liefs, else

• 01 April 2012 - 13:20

Nicolle:

Hey Isa en Stijn,

Wauwww wat maken jullie een hoop mee zeg, echt gaaf om te lezen/zien op foto's en film! Jullie schrijven beide zo leuk, alsof ik er zelf even bij ben :)!! Geniet er nog even van en veel plezier in Bolivia!!

xx Nicolle

• 01 April 2012 - 15:30

Stan:

....................NICE :D

• 01 April 2012 - 20:20

Hannah En Ukkie:

Ik vind jullie verhalen helemaal geweldig. Krijg helemaal weer zin om zelf op reis te gaan, door onbekende straatjes en landschappen te wandelen/reizen! Wel erg fijn om op zijn tijd wat van jullie te horen. Moet eerlijk zeggen dat ik dan toch wel denk: he he ze leven nog. Wat reizen jullie heerlijk. Fijn om de dingen zo op je af te laten komen en daarin mee te durven/ kunnen gaan. Erg leuk om zo een tijdje me een stel andere mensen op te trekken. En het valt me trouwens op dat jullie telkens een super timing hebben voor jullie slaapjes (tijdens een lange bus en vliegreis), lijkt me heerlijk. Kijk nu al uit naar jullie volgende verhaal! Ukkie geniet trouwens regelmatig van je mooie muziekdoosje!
    Kus van uk en van mjj

• 02 April 2012 - 21:30

Lotte:

Super leuk stijntje! ga nu de filmpjes van je roadtrip kijken, ben benieuwd!
    Heel veel plezier nog, Liefs Lotte

• 02 April 2012 - 21:51

Saskia:

Fantastisch, die zoutvlakte, die watervallen en jullie verhaal. Heerlijk om te lezen. Kijk uit naar de volgende aflevering. Take care.
    Hugs

• 03 April 2012 - 17:56

Babette:

ahh ik word zo jaloers als ik dit allemaal lees broertje! Wat gaaf! Geniet er samen van, maak veeeeel foto's want ik wil alles zien als je terug bent!! Enjoy! Dikke kus uit Utrecht

• 04 April 2012 - 00:59

Aman En Niels :

Heeeej gozertjes !! ;)
    Leukkk jullie verslag ! Hahaha was lachen he die dubstepparty , was t al bijna weer vergeten na alles wat we hebben meegemaakt. Ik moet ook weer wat schrijven.. Zooo veel te vertellen!! Veel plezier in Bolivia.. Wij zijn in San Pedro, echt magisch landschap, schitterend!! Kusjesss ons

• 04 April 2012 - 12:26

Daan:

die filmpjes, die verhalen wauwauwauw geniet ervan en veel plezier in bolivia!!

• 04 April 2012 - 17:10

Teun:

He Isa en Stijn,

Er tof om jullie verhalen te lezen!
    Geniet van jullie avonturen..

Groet!

Teun

• 06 April 2012 - 14:31

Maxime:

Isa!!!!
    Mooi verhaal!!! Je kan wel merken dat je heel relaxt bent met alles. Volgens is met jou reizen erg gemakkelijk. Het kan allemaal. De perfecte manier! Gewoon niet alles van te voren regelen en zien wat er op je af komt!!! Lekker een verjaardag crashen en de beste avond van je leven hebben haha!!!

• 06 April 2012 - 20:13

Mariette:

hoi Stijn, ... en Isa,

Met Moon naast mij ben ik ook op jullie site geweest, hartstikke mooi! fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, leuke verhalen. We zitten hier op 'goede vrijdag' aan de vooravond van de 'aftrap' van Hans en Noud, ook leuk. Tja en er zijn ook veel mensen die gewoon werken, maar zelfs dat niet erg vinden! heel veel plezier nog in Z.Amerika , liefs mariette

• 10 April 2012 - 14:39

Nicole:

Hallo
    leuk om jullie verhalen te lezen.
    filmpjes kort maar krachtig ga zo door.
    wij genieten van heerlijk regenachtig lenteweer :(
    tot later en nog veel plezier.
    pas op elkaar xxxxxxx