De eerste dagen in Buenos Aires... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Stijn Isabelle - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Buenos Aires... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Stijn Isabelle - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Buenos Aires...

Door: Stijn en Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Stijn

17 Maart 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hee allemaal,

Al weer even onderweg en natuurlijk alweer veel gebeurd.

Vanuit Amsterdam vertrokken met een heel groot afscheidcommittee. Er gek om van iedereen afscheid te nemen maar heel leuk om doei te zeggen van zo`n grote groep.
We hebben daarna een hele goede vlucht gehad. De vlucht naar Buenos Aires ongeveer helemaal geslapen. We hebben maar de laatste twee uur bewust meegemaakt, helemaal top dus (hopen dat dit een voorteken is voor onze volgende reizen, want er staan ons nog veel lange busreizen te wachten).

Al meteen genoten van de zon, want het is maart maar hier is het rond de 25 graden. Helemaal te gek! Maar bij jullie is het weer ook aardig, dat vinden wij natuurlijk ook wel fijn.
We hebben een erg goed hostel. Maar toen we aankwamen bleek onze resevering niet helemaal door gekomen. Maar dat betekend alleen maar dat we nu in een prive kamer liggen voor een slaapzaal prijs... ;)
Verder zijn we (na een heerlijk douche, uren reizen van je afspoelen)de stad gaan verkennen. Een paar doodervaringen laten, want het verkeer is hier echt te hectisch! En wij kunnen blijkbaar niet zo goed naar stoplichten kijken. Zo verlies je dan net je zonnenbril op het midden van de straat, terwijl er net een bus aankomt. Dan denkt lieve Stijn... ooww die pak ik wel even. Bij het oppakken van mijn bril verliest hij zijn bril, en wordt zowel Stijn als zijn bril bijna overreden! Maar we leven nog hoor, we zijn echt al doorleefde reizigers... dus pap en mam maak je geen zorgen!

De eerste indruk van de stad is erg Spaans (het is duidelijk dat het een kolonie van Spanje is geweest, de invloed van Zuid-europa is heel merkbaar). We lijken wel in Spanje aangekomen te zijn. De mensen hebben aanmaal bekende gezichten en de omgang tussen mensen is bekend. Hoewel het echt super is zie ik stiekem ook uit naar het iets meer onbekende, dat ik denk dat we opgaan zoeken als we uit de grote stad vertrekken.
We hebben vooral veel rond gelopen. Zijn in verschillende wijken geweest. Vandaag eerst gegeten op het dakterras van het hostel. Daarna richting een museum waar we schilderijen van Rubbens, Monet en Van Gogh hebben gezien. Daarna een lunchje gekocht en die in een zonovergoten park opgegeten, genieten! Na de luch naar `cementerio de La Recoleta` een soort van dorp met allemaal grafkelders. Heel bijzonder om daar rond te lopen, je loopt rond op een begraafplaats maar het is zo bijzonder dat je je bijna niet beseft dat er ook echt mensen begraven liggen. Daar ligt ook Evita begraven, dus natuurlijk ook honderd foto`s gemaakt van haar grafkelder.

Nu zitten we naast elkaar om een verhaal te plaatsen. We hebben al weer veel plannen gemaakt. Morgen proberen we een voetbal wedstrijd bij te wonen, dat moet echt geweldig zijn. Want voetbal is hier religie, zo wordt gezegd. Ook gaan we nog naar de Delta dicht bij Buenos Aires en naar Colonia Del Sacramento (Uruguay). Daar zien we erg naar uit. Op dinsdag willen we naar de watervallen van Iguazu. Dan hoeven we alleen maar 20 uur in de bus te zitten. Hopen dat het de moeite waard is, maar volgens iedereen die we in het hostel spreken moeten we daan heen....

We hopen dat het met jullie allemaal goed is! Wij letten erg goed op elkaar, hebben het helemaal naar ons zin. Wat is reizen toch heerlijk!

Hele dikke kussen! Stijn en Isabelle.

• 17 Maart 2012 - 03:49

Ellen:

Ohhh ik geniet meteen mee! :) Klinkt als een hele leuke en avontuurlijke eerste dag! En die lange busreizen zijn vast allemaal de moeite waard! Enjoy! Xx

• 17 Maart 2012 - 07:06

Rosa:

Oh mijn god mega jaloers, wat klinkt dit leuk!!!! heeeel veel genieten nog!
    Knuffel!

• 17 Maart 2012 - 07:07

Rosa:

hahaha en stijn, jouw haar is echt kort!!!

• 17 Maart 2012 - 07:35

Eva:

Lieve Stijn en Isa,
    Wat een leuk verhaal! Vooral het feit dat Stijn zo ongeveer de eerste dag van jullie reis al een bijna dood ervaring heeft opgedaan, vind ik echt een prestatie! Ik ben heel benieuwd wat jullie van de watervallen vinden. Die zou ik ook wel willen zien.
    Geniet, geniet, geniet!
    Veel kussen

• 17 Maart 2012 - 07:47

Stan:

Hahahaha! Die brillen op straat, verbaast me niks ;)

• 17 Maart 2012 - 08:29

Moon:

Hè gezellig verhaal!!
    Maar goed dat jullie op elkaar passen!!!
    Geniet ze!

• 17 Maart 2012 - 10:07

Maria Blankenborg:

Ha reizigers!

Wat een geweldig verhaal. Stijn ik vind je galantheid zo herkenbaar, maar bijna doodervaring wel een beetje extreem galant hoor!
    Wel gaaf dat jullie deze reis gaan maken en de avonturen tegemoet gaan. Ik ben benieuwd naar volgende belevenissen. geniet er van en geef heerlijke verslagen!
    Lieve groet,
    Maria

• 17 Maart 2012 - 10:55

Brigitte:

Hallo Isabelle en Stijn,

Fijn dat jullie een prettige reis hebben gehad en goed hebben kunnen slapen. dit is altijd een goed begin toch ?
    En 25 graden, heerlijk !
    Grappig te lezen dat het fijn is (en dat begrijp ik) om "bekende gezichten"te zien, maar dat jullie ook wel weer iets meer "onbekends"willen.
    Klinkt goed.....
    Veel plezier verder !
    Liefs.

• 17 Maart 2012 - 11:43

Ben:

Ha bofkonten, dit klinkt allemaal goed! Jaloersmakend!!!!!!!!!!!!!!!!! Be careful out there, vooral met stoplichten!

• 17 Maart 2012 - 15:48

Miep:

Weer zo'n geweldig reisverslag van jou sabelle.!!! Terwijl ik het lees, beleef ik het bijna mee!!! (als dat eens zou kunnen!!) Je zou als reisverslaggeefster geen slechte beurt maken, echt een plezier om te lezen....en nóg meer plezer om te voelen, hoe goed jullie het samen hebben. Grote steden hebben natuurlijk op het eerste gezicht allemaal een beetje het zelfde, dus kijk ik extra nieuwsgierig uit naar je volgende verslag. Wat tof dat je zó goed geslapen hebt in de lucht. Ga heerlijk verder genieten !!!!allebei veel liefs...kus miep.

• 17 Maart 2012 - 16:28

Gertie:

iguazu zijn de mooiste watervallen die ik ooit gezien heb!
    vergeet niet de braziliaanse kant ook te bekijken. kun je gewoon met het openbaar vervoer doen, dus geen trip boeken.
    geniet ervan!

• 17 Maart 2012 - 20:49

Marieke:

Wauw.. Jaloers!! :) Geniet er lekker van, het ziet er echt geweldig uit daar & zo klinkt het ook! ENJOY!

• 18 Maart 2012 - 09:46

Lilian:

Lieve Stijn en Isabelle, heerlijk dat jullie goed zijn aangekomen maar pas een beetje op daar dat je niet echt van je sokken gereden wordt! Het armbandje van Ellen biedt wel bescherming maar ik weet niet hoe vaak! Hou ons op de hoogte, dikke kus!

• 18 Maart 2012 - 12:04

Maxime:

Laat weten hoe het voetbal is! Ik ben al jaloers!!!

• 18 Maart 2012 - 13:34

Hannah Jeroen En Uk:

Wow wat waren we aan het wachten op jullie eerste verhaal. Klinkt echt heerlijk! Wat fijn om jullie enthousiasme te lezen! En fijn dat de reis zo goed is verlopen. je kan niets beter doen als slapen in zo'n vliegtuig. geniet lekker verder! Kus

• 18 Maart 2012 - 16:43

Miep:

aanvulling! Grappige fotoos, zien er veel-belovend uit. Zie een prachtige brug; vast van een vrouwelijke ontwerpster op wiens naam ik even niet kan komen ( komt helaas meer voor!) zijn jullie daar overheen gelopen; moet een indrukwekkend beeld van de stad geven...Jaloers !!! kus..miep.

• 18 Maart 2012 - 23:28

Jeroen:

pfff klinkt veel teveel als vakantie! haha maar lekker genieten kale !

• 20 Maart 2012 - 08:03

Roos:

Leuk, Leuk, Leuk!! Maar wil nog meer verhalen lezen!!! geniet ervan! dikke kus

• 20 Maart 2012 - 21:33

Oma:

wat geweldig dat jullie zo genieten was het de bril van opa? enwat een leuk verslag dikke knuf